Standaard verzendt Trixx Creatief met PostNL.
Heb je een voorkeur voor een andere verzender, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Wij doen ons uiterste best om bestelling dezelfde dag te verzenden.
Soms is dit niet mogelijk. Wij nemen dan (telefonisch) contact met je op.

Tijdens de drukke eindejaar periode berekent PostNL een piektoeslag.
Daarom zullen de verzendkosten tussen 20 november en 31 december iets hoger zijn.  

Onder de verzendkosten verstaan wij alle kosten die nodig zijn om een bestelling te verzenden.
Dit zijn de verzendkosten + de verpakking (enveloppen, dozen, opvulmateriaal) + de administratiekosten.

De prijzen voor vervoer en verpakking zijn enorm gestegen.
Om kosten én het milieu te sparen, hergebruiken wij daarom ook verzenddozen en verpakkingsmateriaal dat wij ontvangen.
Lange tijd hebben wij geprobeerd om de prijsstijgingen niet allemaal door te voeren, maar helaas zijn wij nu echt genoodzaakt om dit toch te doen om onze webshop nog toekomst te kunnen bieden.

Wat veel consumenten niet weten is dat verzendkosten door de overheid/belastingdienst worden gezien als “omzet”. Dit betekent dat het bedrag van de verzendkosten ons, als bedrijf niet in z’n geheel toekomt.
Over de omzet moeten wij namelijk 21% btw afdragen aan de belastingdienst. Dus helaas ook over de verzendkosten.

Wij hopen op je begrip en dat je ons kleine ondernemers blijft steunen!

 

Verzendkosten

Brievenbuspost vanaf 1 januari 2024
Nederland: € 2,95
België/Duitsland/Europa: € 4,55 (uitsluitend papier)

De voorwaarden van PostNL voor brievenbuspost zijn per 1 januari gewijzigd, hierdoor kunnen er minder artikelen per brievenbuspost verzonden worden, maar zijn de verzendkosten verlaagd.

Bij een standaard brievenbusverzending dragen wij alle verantwoordelijkheid en risico over aan de bezorger en
de ontvanger. Het is bij een standaard brievenbusverzending  namelijk niet mogelijk de bestelling/enveloppe
te traceren, waardoor wij geen aansprakelijkheid kunnen aanvaarden voor vermissing etc.
Dus wil je dat jouw bestelling traceerbaar is, vink dan “Brievenbuspakje” aan! 

Brievenbuspakje met Track & Trace code vanaf 1 januari 2023
Uitsluitend mogelijk in Nederland: € 5,50

Je kunt kiezen voor verzending per brievenbuspakje met Track & Trace code, als de bestelling doo bijr de brievenbus past.
Wanneer je iets bestelt met de verzendoptie “pakketpost” en de artikelen passen in een brievenbuspakje, dan nemen wij (telefonisch) contact met je op en compenseren wij de teveel betaalde verzendkosten.

Pakket post vanaf 1 januari 2023
Nederland: € 7,95 – Afhalen bij een PostNL punt: € 7,70
België: € 11,25 – Afhalen bij een PostNL punt: € 10,75
Duitsland: € 11,50

Op onze website zijn de verzendtarieven voor Nederland, België en Duitsland geïntegreerd.
Wanneer je een pakje naar een ander land verzonden wilt hebben, neem dan graag even contact met ons op!

 

Track & Trace code 

Wanneer de bestelling (brievenbuspakje of pakketpost) is afgegeven bij een PostNL punt, ontvang je in de loop van de middag/avond een e-mail van PostNL met de Track & Trace code.
Hier kan je je bestelling volgen en zie je wanneer deze wordt afgeleverd.
Let op, want de tijd kan op de dag van levering nog worden bijgesteld!

“Niet thuis” bericht
PostNL doet geen briefje meer in de brievenbus wanneer je niet thuis bent om het pakje in ontvangst nemen. Via de Track & Trace code kan je zien waar je pakje is afgeleverd.
Raadpleeg de track en trace zo snel mogelijk, want als je pakket naar een ophaalpunt is gebracht, dan blijft het daar maar 1 week liggen!
Daarna wordt het pakket retour gezonden naar ons en ontstaan er dubbele verzendkosten.

 

Ophalen

Wanneer je hebt aangegeven dat je de bestelling wilt ophalen in Hoofddorp nemen wij contact met je op om daarvoor een afspraak te maken.
Je bent natuurlijk ook welkom in ons atelier om een kijkje te komen nemen en/of te shoppen.
Bel, mail of WhatsApp van tevoren even zodat je zeker weet dat we er zijn.

 

Ruilen

Als je een besteld artikel hebt ontvangen en dit wilt omruilen, neem dan even contact met ons op.
Houdt er wel rekening mee dat de verzendkosten voor de retourzending én de verzendkosten voor het vervangende artikel voor rekening zijn van de klant.

 

Annuleren/Retourneren

Je mag kosteloos annuleren als de bestelling nog niet is verzonden. Wanneer een bestelling ook is betaald dan zal het aankoopbedrag zo snel mogelijk worden teruggestort.

Wanneer de bestelling reeds is betaald én verzonden dan heb je het recht om deze binnen 14 dagen na ontvangst, zonder opgaaf van reden, te retourneren conform de wet “verkoop op afstand”. Na ontvangst van de retourzending zal het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen (minus de verzendkosten) binnen 14 dagen worden teruggestort op jouw bankrekening.

Verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant. Indien wij een zending ongefrankeerd ontvangen, worden deze extra kosten in mindering gebracht op de retourbetaling.

Voordat je een bestelling retourneert neem dan eerst contact met ons op zodat wij je het retouradres kunnen geven (om de verzendkosten voor jou zo laag mogelijk te houden) en om aan te geven welke artikelen je terug wilt sturen.